Aandachtspunten bij het verkopen van je jacht

Het verkopen van je boot of jacht is niet altijd even gemakkelijk. Echter lukt het altijd wel

met een met een goed plan van aanpak om je boot te verkopen. In het artikel worden een aantal tips gegeven die helpen met verkopen van je jacht.

Jachtmakelaar of niet?

De eerste overweging die je moet maken bij het verkopen van je jacht is of je een jachtmakelaar gaat inschakelen of niet. Een jachtmakelaar vergroot namelijk de kans aanzienlijk dat de boot verkocht gaat worden. Hiervoor wordt uiteraard wel een commissie betaalt, maar wie wilt nu niet snel zijn boot verkopen en ook nog eens voor een goede prijs? Wanneer je ervoor kiest om geen jachtmakelaar in te zetten zal het niet zo gemakkelijk zijn om je jacht snel te verkopen. Heb je hiervoor dan het geld en de tijd om hier wat moeite in te blijven steken. Wanneer je dit wel hebt is het natuurlijk een goed idee om dit wel te doen. Velen zullen er uiteindelijk voor kiezen om wel meet jachtmakelaar in zee te gaan.

Behandel je jacht goed

Zorg ervoor dat je de jacht goed behandeld voordat deze in de verkoop gaat. De jacht zou eigenlijk helemaal klaar moeten zijn om weer voor het eerst te gaan uitvaren. Op het moment dat de jacht er goed en verzorgt uitziet, zal dit de kans vergroten dat de jacht verkocht gaat worden. Maak hier dan ook gebruik. Een onverzorgde jacht is namelijk een enorme afknapper voor een potentiële klant en zelf zal je ook geen onverzorgde boot gaan kopen. Daarnaast is het ook nog eens mogelijk dat het wordt gebruikt om de prijs naar beneden te drijven.

Kies goede foto’s

De presentatie van de jacht is hierin ook zeer belangrijk. Zorg er daarom ook voor dat je goede foto’s gebruikt om je jacht te presenteren. Op het moment dat een jachtmakelaar wordt gebruikt om de jacht te verkopen dan is de kans zeer groot dat zij de foto’s en de presentatie van de jacht zullen verzorgen. Controleer hierbij of de jachtmakelaar een goede website heeft. Wanneer deze niet goed wordt bezocht zal het anders ook niet veel toegevoegde waarde hebben.